Zažijeme netradiční vyučovací hodinu mediální výchovy na téma gatekeepingu a toho, jakým způsobem se vybírají zprávy do novin. Následně se za hodinou metodicky ohlédneme, najdeme co (ne)fungovalo, jaké prostředky se dají využít v běžné praxi učitele.
Provedení | Jiné |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | 0 |
Lektor |
Jana Tomalová
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
"Bylo to na Novinkách!" Nojo, ale jak se to tam dostalo? Zprávy se přece neobjevují jen tak samy od sebe... Podíváme se na zoubek tomu, jaké je to být novinářem a vybírat, co je to klíčové, co by měli čtenáři vědět. Pak se budeme ohlížet za tím, podle čeho jsme vybírali. A pak se budeme ještě jednou ohlížet, tentokrát metodicky, za tím, co (ne)fungovalo v hodině a jak to můžeme využít ve vlastní praxi. :-)
V první části nás čeká interaktivní 45minutová vyučovací hodina mediální výchovy, která využívá principy zážitkové pedagogiky. Věnuje se pojmu gatekeepingu (a tomu, jak se vybírají zprávy do médií).
Následně si hodinu metodicky rozebereme z pohledu vyučujícího.
|
Ochutnávkový workshop se věnuje základům nenásilné komunikace. Budeme se soustředit na vlastní prožívání a naslouchání druhému.
Provedení | Workshop |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Jana Tomalová
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Nenásilná komunikace umožňuje lépe porozumět sami sobě i lidem kolem nás. Umožňuje budovat paletu nástrojů, ke kterým můžeme sáhnout nejen v náročných situacích a které umožňují v reagovat svobodně, sami za sebe a s ohledem na své potřeby i potřeby druhých.
V ochutnávkovém workshopu si prožijeme úplný základ nenásilné komunikace. Zažijeme dyádu, vyzkoušíme se napojit sami na sebe, zkusíme se zorientovat ve vlastních pocitech a potřebách a empaticky naslouchat druhému.
|
Jak udělat hodinu přehlednou a dynamickou? Tím se budeme zabývat na workshopu strukturování hodiny. Nejen pro učitele. :-)
Provedení | Workshop |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | 0 |
Lektor |
Jana Tomalová
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Jak pomoct studentům, aby se orientovali v tom, kde zrovna jsme a kam jdeme? Jak udělat hodinu dynamickou?
Workshop bude o tom, jak přemýšlet o struktuře (nejen) a dynamice vyučovacích hodin a o tom, jak při hodinách prakticky strukturu zviditelňovat. Představíme si způsoby, jak hodinu plánovat z hlediska struktury i měnící se dynamiky a také čtyři snadné nástroje, jak studentům ukázat, kde se zrovna nacházíme.
|
Jsi vysokoškolák a zajímá tě, jak se věci opravdu naučit? Nebo jsi vyučující a chceš umět studenty podpořit v tom, aby se učili efektivněji? Workshop se věnuje tomu, co se v mozku děje při učení a jak to využít, abychom (se) učili lépe.
Provedení | Workshop |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | 0 |
Lektor |
Jana Tomalová
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Workshop se zabývá tím, jak v lidském mozku funguje učení. Nejdříve společně projdeme, co nám aktuální výzkum říká o efektivních strategiích učení (a ne, číst si opakovaně text nebo si zvýrazňovat důležité pojmy opravdu není to nejlepší, co můžeme dělat :-) ). Následně využijeme model mozku k vysvětlení toho, proč to tak je a co se vlastně děje mezi neurony.
V neposlední řadě se budeme věnovat tomu, jak tyto poznatky využít k tomu, abychom žákům pomáhali učit se efektivněji.
|